Mensenrechtenwandeling-app

Amnesty Nederland is bezig met de ontwikkeling van een mensenrechtenwandeling-app, allereerst voor Amsterdam (waar het hoofdkantoor van Amnesty in Nederland te vinden is) en Nijmegen als een goede tweede. Het is de bedoeling dat de app (een mobiele applicatie) na de zomer van 2016 beschikbaar is.

ai-app

Maar we hebben daar uw hulp voor nodig! We -Amnesty Nederland en Amnesty Nijmegen- denken aan drie verschillende thematische wandelingen, waarvan er één zal gaan over de mensenrechten(schendingen) tijdens de Tweede Wereldoorlog. Voor de andere twee thema's vragen wij u suggesties te geven die in een mensenrechtenwandeling gebruikt kunnen worden (een gebouw, een monument, een gebeurtenis, een film o.i.d.).