Educatie

We bieden hier informatie voor leerlingen (waaronder werkstukken en maatschappelijke stages) en voor docenten van alle onderwijstypen (gastlessen en gratis te downloaden lesmateriaal). En doe de leuke mensenrechtenspelletjes!

Voor jongeren
Je vindt in het menu links informatie over kinder- en mensenrechten en over de organisatie Amnesty International. Je kunt de teksten, cartoons, tekeningen, suggesties voor muziek gebruiken voor een werkstuk of spreekbeurt of gewoon omdat het je interesseert.

Voor docenten
De Scholengroep van Amnesty Nijmegen is al 40 jaar actief en kan bogen op veel ervaring. De groep geeft op allerlei onderwijsniveaus les en heeft in de afgelopen jaren veel eigen lesmateriaal ontwikkeld. De groep biedt haar les- en spelmateriaal gratis aan. U kunt het materiaal downloaden in pdf*- of zip-formaat.

* Om pdf-bestanden te kunnen lezen is de Acrobat Reader nodig. Geen Acrobat Reader?
Klik hier om deze gratis te downloaden.