Informatie voor werkstuk of spreekbeurt

Het is niet slim om zomaar ergens te beginnen. Je moet een werkstuk of spreekbeurt altijd goed voorbereiden. We geven je enkele tips voor een werkstuk of spreekbeurt.

werkstukken

Als je een werkstuk of spreekbeurt wilt houden over Amnesty, dan vind je op hieronder informatie, gerangschikt in drie aparte webpagina's.

1. Het ontstaan van Amnesty International en enkele belangrijke gebeurtenissen uit de geschiedenis van Amnesty
  2. Het werkterrein van Amnesty International: met welke onderwerpen houdt Amnesty zich bezig?
  3. Hoe probeert Amnesty slachtoffers van mensenrechtenschendingen te helpen?

Een werkstuk moet niet alleen teksten, maar ook afbeeldingen bevatten. Het hoofdstuk 'Cartoons en tekeningen' bevat zoals het al zegt, cartoons en tekeningen over Amnesty International of over mensenrechten. In het hoofdstuk 'Logo's' vind je een overzicht van verschillende logo's van Amnesty en in het hoofdstuk 'Citaten' vind je -je raadt het al- een overzicht van citaten over Amnesty waarmee je werkstuk of spreekbeurt kunt toelichten.

Mocht je meer informatie over mensenrechten willen, dan kunnen wij je het scriptiepakket Mensenrechten van het Centrum voor Mondiaal Onderwijs aanraden. Als je hier klikt, kom je terecht op de inhoudsopgave van dat pakket.
Voor meer informatie over kinderrechten heeft dit centrum de volgende pakketten: Rechten van het Kind, Straatkinderen, Kinderarbeid en Kindsoldaten.

Succes bij het schrijven of vertellen!