Music Meeting 2017

musicmeeting2017 01

De Music Meeting 2017 vondt dit jaar plaats op 3, 4 en 5 juni in het feeërieke Park Brakkenstein te Nijmegen, een uniek landschapspark met de status van rijksmonument.

Amnesty Nijmegen was aanwezig met een stand. Jongeren én volwassenen boden we enkele Amnesty-buttons aan dankzij onze eigen buttonmachine. We vroegen ook aandacht voor de mensenrechten d.m.v. een handtekeningenactie voor Eduardo Carnet uit Cuba.

Eduardo Carnet is de leider van de Christelijke Bevrijdingsbeweging MCL, die zich inzet voor democratie op het eiland. In maart 2016 bood MCL 10.000 handtekeningen aan ter ondersteuning van een voorstel om de grondwet te hervormen. Leden van MCL worden al tientallen jaren lastiggevallen. Zo werd het huis van de voormalige voorzitter vernield en werden leden van de beweging regelmatig opgepakt.

eduardocarnet
Educardo Carnet

Carnet werd op 30 november gearresteerd, vijf dagen na het overlijden van oud-president Fidel Castro, toen hij in een interview met de Spaanse media zei dat Castro niet erg geliefd was bij de bevolking.
Carnet werd hardhandig van zijn fiets getrokken. Daarna werd hij aangeklaagd omdat hij een agent een duw gegeven zou hebben. Hij kreeg daarvoor drie jaar gevangenisstraf.

Zo'n 250 mensen zetten hun handtekening tijdens onze handtekeningenactie.

musicmeeting2017 02