Schrijfmarathon 2017

Op 9 december vond er wederom een Schrijfmarathon plaats in Openbare Bibliotheek De Mariënburg. We schreven dit jaar voor Sakris Kupila uit Finland, Xulhaz Manna uit Bangladesh, Shackelia Jackson uit Jamaica, Taner Kılıç en 10 andere Turkse mensenrechtenactivisten, Mahadine uit Tsjaad, Issa Amro en Farid al-Atrash uit Palestina, Ni Yulan uit China, Clovis Razafimalala uit Madagaskar, Hanan Badr el-Din uit Egypte en de organisatie MILPAH uit Honduras.

10 horizontaal

Voor hen schreven tussen de 350 en 400 Nijmegenaren samen maar liefst 1665 brieven en groetenkaarten.

schrijfmarathon2017 publiek

Onder hen waren vertegenwoordigers van diverse Nijmeegse organisaties (Books 4 Life NijmegenCOC Nijmegen, Stichting GAST, Shelter City Nijmegen en Umoja) en als speciale gast de bekende Nijmegenaar carabetier Pieter Derks.

schrijfmarathon2017 pieterderks01

Voorzitter Harry de Ridder, directeur Bert Hogemans van de bibliotheek en burgemeester Hubert Bruls spraken rake woorden over de kracht van het woord.

schrijfmarathon2017 driesprekers
Van links naar rechts: spreekstalmeester Lisa van Tiel, voorzitter Harry de Ridder en directeur Bert Hogemans

schrijfmarathon2017 bruls
Burgemeester Bruls

Tussendoor droegen ter verpozing zeven Nijmeegse dichters (Jos van DaanenAmal Karam, Heidi Koren, Hans Rothuizen, Qader ShafiqLiesbeth Ulijn en Harry van de Vijfeijke - klik op hun naam voor een van de gedichten) uit hun werk voor, gaf het Toonkunstkoor Nijmegen het Concert voor de Mensenrechten en speelde Rhea Elise op de piano.

Coffee Lovers zorgde voor koffie, thee en ranja voor onze schrijvende bezoekers.

schrijfmarathon2017 coffeelovers

Zie voor meer onze Fotogalerij.
Zie ook het A1-affiche dat wij speciaal voor deze dag hebben laten drukken (pdf in A3).

Net als vorig jaar is dankzij het aanwezige publiek, alle Amnesty-vrijwilligers en medewerkers van de bibliotheek, de meeschrijvende organisaties, onze speciale gast Pieter Derks, de dichters, het Toonkunstkoor en pianiste Rhea Elise de Schrijfmarathon weer een groot succes geworden.

Op zaterdag 8 december 2018 bent u wederom van harte welkom voor de volgende editie van Amnesty's Schrijfmarathon.

schrijfmarathon2017 dozen