Viva Symfonica 2017

VivaSymphonica2017Viva Symfonica is het grote wijkfeest in Neerbosch-Oost met een braderie/rommelmarkt met meer dan 60 kramen, waaronder die van Amnesty Nijmegen. Fazila Okic vertelt over het hoe en waarom van haar deelname aan het wijkfeest:

"Tijdens de collecteweek heb ik gecollecteerd voor Amnesty International in de wijk Neerbosch-Oost, dit is een multiculturele wijk in Nijmegen. Het viel in die paar dagen al gauw op dat er veel mensen (met name jongeren) uit deze wijk, niet of nauwelijks bekend zijn met Amnesty en wat Amnesty wereldwijd betekent voor de rechten van de mens. Het is ook in deze wijk belangrijk dat mensen zich bewust zijn van hun rechten en wat er in andere landen afspeelt. Hoe creëer je meer bewustzijn bij kinderen en jongeren van multiculturele afkomst over hun rechten als mens en de mensenrechtenschendingen die zich wereldwijd afspelen?
Na dit besproken te hebben met mijn vriendin Tea Malkoc zijn wij op het idee gekomen om te kijken naar de mogelijkheid om een activiteit te organiseren in de wijk. Zo lwamen wij op Viva Symfonica

De braderie is goed verlopen, een mooie nazomerse dag waarop veel mensen er op uit trokken. Wij trokken veel enthousiaste kinderen die een mooie button hebben mogen maken en ouders die een handtekening hebben gezet voor de vrijlating van Tep Vanny en Ebtisam al-Saegh."

wijkfeest neerboschoost poster